Skip to main content

Kriya hatha jooga tagasiside:

“Olen juba mitmeid aastaid soovinud tegeleda joogaga ja alates eelmise aasta sügisest avanes Teadlikkuse Ruumis selleks suurepärane võimalus – asukoht Ülemiste Citys on ideaalne, kuna ise töötan samas kandis ning kellaaegki äärmiselt sobiv (õhtul peale tööd). Mõnus on end peale tööd venitada. Enesele keskenduda ja mõtteid välja lülitada küll alati maksimaalselt ei suuda, kuid füüsiliste harjutuste tegemist see ei takista. Kuna töötan enamasti kontoris laua taga, siis on joogas tehtavad harjutused kindlasti ka kasulikud. Antud jooga puhul meeldib selle rahulikkus ja harjutuste lihtsus. Ma ei ole ise küll väga painduv, kuid suudan kõiki harjutusi omal moel kaasa teha.”

Liina

“Joogatund on muutunud elu lahutamatuks osaks, mis viib mõtted ja meeled argipäeva teemadest eemale. Kui tunni alguses võib olla mõte kuskil uitamas, siis juba mõne hetke pärast keskendud ainult iseenda tunnetamisele ja proovid vabaneda pingekolletest oma kehas. Näpunäited tunni ajal, kuidas leida üles pinged oma kehas ja neist vabaneda, on väga tõhusad. Proovin neid lihtsaid võtteid ka aina rohkem igapäevaellu rakendada kui tundub, et emotsioonid või mõtted hakkavad võimust võtma. Joogatunni jooksul tegeleme teadlikult nii vaimu kui kehaga, mis aitab mõnusalt lõdvestada. Meis on rohkem peidus kui me oskame arvata, neid piire saame joogaga kindlasti nihutada ja ennast paremini tundma õppida. Mina lahkun tunnist alati meeldiva rahulikkuse ja õnnetundega. Eriliseks teeb joogatunni ka kogemuste ja teadmiste vahetamine, mis aitab mõningaid asju paremini mõista ja edasi liikuda enesearengu teel.”

Kristo

“Käisin oma elu esimeses joogatunnis alles loetud kuud tagasi ja taipasin koheselt, et kriya hatha jooga parandadab minu füüsilist keha. Tervem füüsis omakorda aitab korrastada sisemaailma. Kuna meie välismaailm on meie sisemaailma peegeldus, siis kokkuvõttes muutub tänu joogale kõik paremaks.”

Madis

“Jooga on muutnud mu füüsist paindlikumaks ja meelt stabiilsemaks. Rakendan nii hästi kui oskan joogast saadud teadmisi igapäevases elus. Teadlikkus näitab seni tähele panemata elu huvitavamaid tahkusid ning aitab mõista ja lahendada keerukaks muutuma kippunud olukordasid.”

Marit

“Aasta peale joogas käimist märkasin, et kui jäi nädalas korra tunnis käimata, siis andis füüsiline keha märku ebamugavustundest. Kõige ilmsem märguanne oli seljavalu. Iganädalane joogatrennis käimine on kujunenud mulle sama enesestmõistetavaks ja oodatud tegevuseks nagu hommikul tööle minemine.”

Piret

“Kriya hatha joogaga tegelemisel avastasin juba esimese paari kuu jooksul muutusi olmetasandil. Kadusid täielikult valud õlgades, paranes unekvaliteet, kadus päevane väsimus. Toimus rahunemine, pilk muutus selgeks, olek enesekindlaks. Mida aeg edasi, seda rohkem õpime teadlikkust valdama ning seeläbi kogema ja tegema seda, mida sa ise valid. Jooga on õpetanud võimalust valida, mida kogeda, läbi elada, mõelda. Õpetatakse vabanema sundkogemustest. Lähedased inimesed on öelnud, et olen aastaga palju muutunud. Mäletan, kui mu sõber küsis, kas ma tööl ikka käin või miks ma nii puhanud alati välja näen. Kokkuvõtteks võin öelda, et avastan igas tunnis uusi nüansse ja teadmisi, mis aitavad elukvaliteeti märgatavalt tõsta.”

Lauri

“Jooga on mul aidanud elada rahulikumalt, ilma punnitamata. Märkan mis mu kehas toimub, oskan lahti lasta liigsest. Olen õnnelik siin ja praegu!”

Merle

“Olen kannatanud migreeni all kooliajast saati, umbes 30 aastat. Migreenihood kestsid 5 päevast 2 nädalani, vahe 1-2 nädalat ja jälle otsast peale. Valuga kaasnes väga piinav valgus- ja helitundlikkus. Terav valgus või järsk tugev heli võisid vallandada uue hoo ka päev-paar peale eelmise migreenihoo lõppu. Olen proovinud migreeni ravida, aga tulemusteta ja lõpuks leevendasid valu ainult valuvaigistid. Eelmise aasta oktoobris alustasin Kriya joogaga ja kevadeks oli migreen praktiliselt kadunud. Ma ei saa kindlalt väita, et paranemine oli joogast, aga see on ainus muutus minu elus selle aja jooksul. Mingit migreeniravi pole aastaid saanud.”

Diana

“Joogatund on mu töönädala kõrgpunkt. värskendab, möödunud tööpäevade väsimus kaob. Ülihea vaimse ja füüsilise toonuse tõstja, toob käesolevasse hetke. Üksteisega siin tunnis ei võrrelda, sest tegeled endaga ja tihti kinnisilmi. Ilma joogatundideta ei kujuta sügis/talv/kevad elu enam ettegi.”

Maire

Mina käin Teadlikkuse Ruumis Eve kriya hatha jooga tunnis. Olen oma elu jooksul käinud paljudes erinevates joogatrennides ja kriya hatha tunnid on neist kõige tõelisemad. Avastasin alles neljandal kuul, et Eve ei kasuta oma tundides muusikat ning trennis on minu ainsad hetked nädalast, kus järsku tuleb meelde, et ma ei mõtle mitte midagi. Kes on mitte mõtlemist kogenud, teab, et seda on väga raske saavutada! Tule Sina ka trenni ja koge sama!

Mari 

“Tänu joogatundidele Eve juures olen õppinud pöörama tähelepanu kõige elementaarsematele asjadele – hingamine, kehahoiak ja lõdvestumine. Üleüldse kannan nüüd oma keha eest rohkem hoolt: hommikut alustan Viie Tiibetlasega, päeva lõikes teen erinevaid venitusi, ja enne magamaminekut teen ühe lihtsa, aga mõjuva hingamisharjutuse. Tunnid ise on väga hästi korraldatud, Eve arvestab õpilaste tasemega ning seletab alati väga põhjalikult lahti, miks me nõnda harjutust teeme ja millised protsessid see kehas vallandab. Suurepärane viis virgutada oma keha ja vaimu!”

Sander

“Olen tänulik, et jõudsin joogatundideni ja Teadliku Muutuse Kunsti kursustele. On hästi meelde jäänud ütlus, et kõige õigem joogamatt on iga hetk elus, mida ma näen, kogen, kuidas reageerin, teen asju. Ja siis aeg-ajalt on hea tulla joogatundidesse ja saada turgutust, toetust ja kinnitust, et teen asju nii nagu “vaja”, et endaga hästi hakkama saada.”

Dagnija

“Väga hea võimalus koguda oskusi ja teadmisi selle kohta, kuidas õpetada keha ja vaimu puhkama igapäeva/tavaelu nn korralduslikest mõtetest. Kogeda tunnet, kui hetkeks on „pea tühi“ ja päeva jooksul kontoris kinni istutud lihased uuesti pikaks venitatud. Kindlasti ei ole tegemist aktiivse treeningtunniga või jooga õpetuste süvaõppega – just see Marve kriya hatha joogatunni juures meeldibki, et igaüks saab tunnist osa võtta sellise intensiivsusega nagu talle sobib (nt valida endale sobiva keerukusastmega harjutus või küsida kriya jooga õpetuse kohta täpsemalt kui õpilane teema suhtes sügavamat huvi tunneb).”

Nele