Skip to main content

Korduma Kippuvad Küsimused

Joogaga alustamiseks ei ole vaja mingeid eeldusi ega treenitust. Jooga aitab sul oma keha tunnetada ja tundma õppida. Tasapisi suureneb ka paindlikkus.

Kui ollakse harjunud keskenduma oma mõtetele, siis aitab teadlik tähelepanu ümbersuunamine näiteks hingamisele, oma kehale. Seda harjutatakse ka joogatunnis.

Käte suremise põhjuseks on suure tõenäosusega kaela, õlgade või turja pinged. Jooga aitab neid pingeid tuvastada ja vabastada.

Kuna joogaga alustajatel võib joogatunnis esialgu tekkida suur pingelangus ja lõdvestus, on võimalik, et lõdvestusharjutusi tehes suigatad hetkeks. Aga muretsemiseks ei ole põhjust – sind äratatakse õigel ajal 🙂

Eristades rahulolematust kui emotsiooni on võimalik seda pealt vaadata. Oled proovinud?

Krooniliste valude puhul on vaja alustada pehmetest liigutustest, soovitame käia mõned korrad individuaaltunnis.

Mitmed tunnis osalejad on väsimusest üle saanud, kuid mõnel inimesel vajab füüsis unepuhkust ja tööst vaba olekut.

Usaldus. Õpetaja kas tekitab usaldust või mitte, selle tunneb inimene reeglina kiiresti ära.

Ärevus ja kärsitus on emotsionaal-mentaalsed pinged, mida on võimalik vabastada. Hatha jooga tunnis saab seda teha läbi erinevate asendite pingeid vabastades. Soovitan minna Teadliku Muutuse Kunsti kursusele ja õppida selgeks emotsioonide ja konseptsioonide vabastamise tehnikad.

Aitab vaagnapõhjalihaste treenimine, mida joogatundides tehakse.

Võib käia erinevates tundides ja valida joogatund endale sobiva õpetaja järgi.

Jooga on palju rohkem kui keha paindlikkust nõudvad harjutused. Jooga treenib ja arendab kehatunnetust, keskendumist, mõtete, emotsioonide ja füüsiliste aistingute eristamist ja kontrollimist, pingete lõdvestamist.

Hommikune joogatund annab hea enesetunde kogu päevaks. Hommikustes tundides osalejad täheldavad erilist erksat ja rahulikku seisundit, milles tegutseda on lihtne ja tulemuslik.

Praktika näitab, et lõuna ajal hatha jooga tunnis osalejate konsentratsiooni ja eristusmisvõime paraneb ning töö saab ladusalt tehtud. Päeva teine pool on tegevusi täis ja möödub tegusalt.

Neutraalne rahulik seisund, kus emotsioonid on vabastatud ja elu laabub tõrgeteta on paljude inimeste unistus, kuid ka paljude Kriya jooga praktiseerijate tavaline elu. Kriya jooga on järeleproovitud ja toimiv tee teadlikuks eluks.

Muretsemine on emotsioon ja see teeb olemise raskeks. Joogatund annab võimaluse füüsilise keha pinged läbi venituste välja hingata ja neist eemalduda.

Põlvede jaoks on mitmeid tõhusaid harjutusi. Mitmed osalejad, kes sügisel joogatundidega alustasid said kevadel ristatud jalgadega asendis istuda ilma valu tundamta.

Teadvelolek on normaalne neutraalne pingevaba seisund. Püsivalt teadvel olev inimene on seda 24/7. Kriya hatha jooga praktiseerija üks tulemusi on teadvel inimene. Tunnis on lihtne teadvel olla, sest 5 tunnetusvahendit on rohkem sissepoole suunatud kui tavaelus.

Kui inimene on 24/7 teadvelolekus ja sealt edasi iseennast kogemas, siis avaldub ta loomulik headus. Õpetaja ütleb, et sealt on võimalik edasi minna. Kriya joogidel on see tee selge ja kasutusel.